خلاصه امکانات مهم سیستم


از مهمترین استراتژیهای ما بر اصل " مشتری شریک تجاری" بنا نهاده شده و با این رویکرد قصد داریم گره ای از گره های کاری و فرآیندی مشتری را به واسطه استقرار نرم افزار باز کنیم . بر همین اساس کار استقرار سیستم تا حصول کسب حداکثری رضایت مشتری از نظر ما پایان یافته تلقی نخواهد شد.

برنامه ريزي توليد این سیستم از سه بخش تشکیل شده است که در قالب یک پکیچ ارائه می گردد:

1- سیستم پایه مدیریت فروش ستاد و شعب

2- سیستم فروش آنلاین بر پایه اندروید: این سیستم بصورت کاملا آنلاین با دیتابیس و نرم افزار پایه خود ارتباط دارد و از مدلهای فروش سرد – گرم – ولرم – سفارشگیری آنلاین مطابق با سیاست گذاری هایی که در سیستم مادر و سیستم پایه چیده میشود پشتیبانی میکند

3- سیستم مانیتورینگ فروش و ترکینگ فروشندگان: بطور لحظه ای وضعیت فروش ویزیتورها و تحویل دهندگان کالا را رصد میکند و می توان عمکلرد هر منطقه و مسیر را از روی یک نقشه به راحتی ارزیابی نمود.

سیستم پایه مدیریت فروش ستاد و شعب
سیستم فروش آنلاین بر پایه اندروید
 سیستم مانیتورینگ فروش و ترکینگ فروشندگان
سیستم نموداری ارزیابی فروش
خلاصه امکانات مهم سیستم

ویژگی های نرم افزار


به طوری که هر یک از شعب، به تنهایی می توانند توسط یک سیستم فروش واحد پروسه فروش و توزیع خود را کامل کنند . لازم به توضیح است در این سیستم سیاستهای کلی از قبیل برنامه ریزی های کلان فروش و اهداف کلان فروش توسط مدیریت فروش و یا برنامه ریزی تعریف می شود. شعب خود بطور مجزا می توانند عملیات فروش خود را مدیریت کنند و با در اختیار قرار داشتن گزارشات متنوع در سیستم می توانند عملکردهای شعبه خود را کنترل و مشاهده کنند .
پروسه های توزیع و فروش در سیستم بطور کامل دیده شده است بطوریکه مطابق با برنامه ریزی که برای یک منطقه و یا مسیر و یا فروشنده تعریف شده است سیستم امکان فروش را به فروشنده می دهد و تا زمانیکه موجودی به شعبه ا ختصاص نیافته باشد فروشنده نمی تواند فروش را آغاز کند. ضمن اینکه در این عملیات های از قبیل اعتبار سنجی مشتری – سیاستهای پذیرش ضایعات – سیاستهای فروش کالا در آن مرکز و آن منطقه / مسیر و همچنین بررسی کالاهای مجاز به فروش آن فروشنده در نظر گرفته می شود. برای راحتی کار در این رویه دو نوع ثبت فاکتور در نظر گرفته شده است که یکی ثبت فاکتور برای فروشندگان تلفنی می باشد که کاملا کاربر پسند طراحی شده است که به راحتی و با سرعت بتواند در حین گفتگوی تلفنی هم به سوابق مشتری دسترسی پیدا کند و هم به سرعت ثبت فاکتور انجام دهد. و نوع دوم برای ویزیتورهای حضوری یا فروشندگاه حضوری در نظر گرفته شده است . بطوریکه سفارشات از قبل گرفته شده مشتری، توسط یک فرم دیگر و تنها با وارد کردن کد محصول، ثبت فاکتور را انجام می دهند.
شاید بتوان گفت که از مهمترین ویژگیهای اصلی این سیستم، ثبت تخفیفات کالایی و جوایز و اشانتیون به مشتریان است . بطوریکه بتوان با در نظر گرفتن شرایط خاص( ایام هفته / ایام تعطیلات / ماه های خاص سال ) به منظور افزایش فروش، سیاستهای تخفیفات و جوایز را تعریف کرد. به زبان ساده تر می توان گفت می توان به یک مشتری یا یک گروه مشتری جایزه در نظر گرفت منتهی با شرایط از پیش تعریف شده. مثلا اگر مشتری X و یا گروه مشتری XX کالای y1 و y2 و y3 را به تعداد مجموع و یا تکی a عدد خریداری کنند و یا اینکه مجموع ریالی کالاهای ذکر شده به مبلغ b ریال برسد می توان به آن مشتری یک کالای خاص دیگر را اشانتیون دادو الی آخر. این تخفیفات می تواند بصورت پله ای و یا ترکیبی و ... دیگر باشد. کنترل های کامل در حین پروسه فروش و پایان یک روز فروش در ابتدای هر روز سیاستهای آن روز قابل تعریف برای سیستم است . بدین صورت که می توان به ازای هر دفتر یا شعبه و یا نمایندگی فروش مجوز فروش بر روی کالاها تعیین نمود. و یا اینکه فروشنده هر شعبه و یا دفتر نمایندگی مجاز به فروش چه کالاهای باشد؟ در زمان ثبت فاکتور کنترلهای از قبیل بررسی جواز پذیرش ضایعات مشتری – بررسی حد اعتباری فاکتور و مشتری – و ... صورت می گیرد . در پایان وقت اداری و قبل از چاپ فاکتورهای فروش کلیه فاکتورهای فروش به تفکیک هر شعبه و یا نمایندگی فروش توسط سیستم و بصورت اتوماتیک مورد بازنگری قرار می گیرد و چنانچه مغایرتی در فاکتور ها و یا اشکالاتی در فاکتور مشاهده شود از ادامه روند تا رفع مشکل فاکتورها جلوگیری می شود. و پس از بازنگری فاکتورهای فروش . پروسه تایید فاکتورهای فروش هر شعبه و یا نمایندگی توسط بالاترین مقام فروش تایید می گردد. پس از تایید این مرحله امکان چاپ فاکتورها و چاپ حواله انبار فعال می گردد.
در ابتدای هر روز سیاستهای آن روز قابل تعریف برای سیستم است . بدین صورت که می توان به ازای هر دفتر یا شعبه و یا نمایندگی فروش مجوز فروش بر روی کالاها تعیین نمود. و یا اینکه فروشنده هر شعبه و یا دفتر نمایندگی مجاز به فروش چه کالاهای باشد؟ در زمان ثبت فاکتور کنترلهای از قبیل بررسی جواز پذیرش ضایعات مشتری – بررسی حد اعتباری فاکتور و مشتری – و ... صورت می گیرد . در پایان وقت اداری و قبل از چاپ فاکتورهای فروش کلیه فاکتورهای فروش به تفکیک هر شعبه و یا نمایندگی فروش توسط سیستم و بصورت اتوماتیک مورد بازنگری قرار می گیرد و چنانچه مغایرتی در فاکتور ها و یا اشکالاتی در فاکتور مشاهده شود از ادامه روند تا رفع مشکل فاکتورها جلوگیری می شود. و پس از بازنگری فاکتورهای فروش . پروسه تایید فاکتورهای فروش هر شعبه و یا نمایندگی توسط بالاترین مقام فروش تایید می گردد. پس از تایید این مرحله امکان چاپ فاکتورها و چاپ حواله انبار فعال می گردد..
این نرم افزار امکانی را در اختیار مدیر سیستم قرار مید هد که می تواند مطابق با یک جدول کامل به تفکیک مشتری و یا گروه مشتری اقدام به تنظیم جدول پذیرش ضایعات نماید. به زبان ساده تر می توانیم تعریف کنیم این مشتری خاص پذیرش ضایعات آن بدون شرط باشد. و یا از یک مشتری دیگر سیستم ضایعات قبول نمی کند و در حالت دیگر می توان گفت که در سیستم می توان برای یک کالا زمان قبول ضایعات تعریف کرد و چنانچه مشتری در زمان مجاز به ارائه ضایعات، ضایعاتی به شرکت ارسال نکند سیستم از مشتری در زمانی دگیر ضایعات را قبول نکند .
پس از تحویل کالاها توسط تحویل دهنده به مشتریان و بازگشت تحویل دهنده به محل تحویل بار، ابتدا توسط کارشناس کاردکس انبار چنانچه ضایعات و یا جنس مرجوعی داشته باشد بررسی می گردد که این موارد کاملا مطابق با ثبت قبلی در سیستم باشد و در این پروسه به هیچ عنوان امکان پذیرش ضایعات بدون ثبت قبلی میسر نیست و تسویه حساب صورت نخواهد گرفت. در صورتیکه از نظر سیستم و مسئول کاردکس انبار ضایعات برگشتی مطابق با ثبت فاکتور باشد تحویل ضایعات به انبار ضایعات بلامانع میگردد و پس از تحویل ضایعات به انبار ضایعات و یا تایید مسئول ضایعات، برگه تسویه حساب تحویل دهنده صادر می گردد. که با این برگه می تواند نسبت به تسویه حساب خود با صندوق و حسابداری اقدام نماید. لازم به ذکر است در این حالت امکان صدور سند حسابداری فروش و ضایعات و مرجوعی به تفکیک قابل ارائه به هر سیستم حسابداری می باشد.
امروزه استفاده از رویکرد سیستم های پکیج و سیستم های نرم افزاری بسته کارایی لازم را ندارد و جای خود را به سیستم های با رویکرد انعطاف پذیر داده است. ما نیز سیستم های خود را منعطف با خواسته مشتری تنظیم می کنیم و مطابق با خواسته مشتری قابل تغییر است چرا که هر شرکت و سازمانی مطابق با سیاستهای که تابع کلی از مسائل بازار و اقتصاد و یا شرایط مشتریان است، ممکن است قابل تغییر باشد

امکانات نرم افزار


- ثبت مشخصات کامل مشتری

- مدیریت تعریف اعتبار مشتریان

- ثبت نظرسنجی مشتریان

- سنجش میزان رضایت مشریان

- تعریف وضعیت مشتری بر اساس میزان خرید و ضایعات و طبقه بندی مشتری.

- تعریف نامحدود شاخص ارزیابی از قبیل شاخص تعداد فاکتور فروش رفته – تعداد اقلام هر فاکتور –میانگین ریال هر فاکتور – فروش تعدادی – ضایعات تعدادی – تعداد مشتری – ریال مرجوعی و ....

- تعریف اهداف فروش تعدادی

- تعریف اهداف فروش ریالی

- ارزیابی عملکرد فروش به تفکیک گروه کالا در منطقه/ مسیر

- ارزیابی عملکرد فروش به تفکیک گروه کالا و به تفکیک دفاتر فروش و نمایندگی ها و فروشنده ها

- محاسبه پورسانت فروش برای کلیه عوامل دخیل در پروسه فروش

- ایجاد نامحدود منطقه و مسیر به ازای هر شهر

- تعریف گروه نمایندگی های فروش

- تعریف نمایندگی های فروش و یا دفاتر فروش

- تعریف نامحدود انبارک و یا سردخانه به ازای هر نمایندگی فروش

- تعریف دسته کالا

- تعریف گروه کالا

- تعریف کالا و پارامترهای جزئی کالا

- مدیریت زمان پذیرش ضایعات کالا به تفکیک کالا و نمایندگی فروش

تعیین برنامه فروش هفته گی فروشند ه ها به تفکیک منطقه / مسیر

- تعیین مجوز فروش به ازای هر نماینده یا دفتر فروش به تفکیک کالا

- ثبت اعلامیه قیمت به تفکیک کالا و به تفکیک گروه مشتری

- تعریف تحویل دهندگان

- تعریف روز تحویل، تحویل دهنده گان به تفکیک منطقه / مسیر

ماژول با دراختیار داشتن موتور مدیریت تخفیف‌ها و جوایز مختلف و پیچیده ، به مدیران فروش امکان می‌دهد تا با اعمال سلایق مختلف، به تفکیک نمایندگی های فروش و ایجاد تنوع در توزیع جوایز و اشانتیون فروش، سودآوری بیشتری را برای سازمان خود ایجاد کنند

- تعریف تخفیفات کالا و جایزه به تفکیک نمایندگی های فروش با اعمال شرایط خاص( ریالی و تعدادی )

- تعریف تخفیفات فروشگاهی به تفکیک مشتری خاص و یا یک گروه مشتری با تعریف شرایط خاص ( ریالی )

- تعریف اشانتیون های ترکیبی و پله ای بصورت تک رنجی و چند رنجی با تصاعد های مختلف ( تعدادی )

- فروش تلفنی

- فروش حضوری

- تایید عملکرد فروش دفاتر به تفکیک تحویل دهنده توسط مدیریت دفاتر

- تایید عملکرد فروش دفاتر توسط مدیریت واحد فروش یا مدیریت عامل

- ثبت عدم و ضایعات مطابق با سیاستهای از قبل تعریف شده در سیستم

- مدیریت کالاهای قابل فروش فروشنده ها و منطقه / مسیرهای مجاز به فروش

- ایجاد سند فروش / سند ضایعات / سند مرجوعی / به سیستم مالی ( هر سیستم مالی )

- بررسی اتوماتیک فاکتورها در زمان تایید فاکتورها به لحاظ جلوگیری از هر گونه اشکال در زمان ثبت فاکتور

- عدم امکان چاپ فاکتورها و صدور حواله انبار قبل از تایید فاکتورها

- پشتیبانی کامل از عملیات شعب و نمایندگی های فروش

- صدور سند حسابداری به هر سیستم مالی

- گزارش ساز پویا و داینامیک و قابل توسعه با امکان ایجاد گزارشات متنوع گرافیکی

- صدور فاکتور متعدد در یک روز برای کاربر

- امکان پیش بینی فروش روزانه و تصمیم سازی فروش

- بالانس فروش با موجودی انبار و موجودی در راه

- تعریف سکوی های بارگیری و برنامه بارگیری هر سکو به تفکیک راننده و خودرو و تحویل دهنده.

- تنظیم خروجی مناسب ( از لحاظ تعداد کالایی نیاز به بارگیری تحویل دهند گان ) به تفکیک هر سکو

- الگوی مرتب سازی کالا ( جهت الویت در نمایش و یا چاپ کالاها )

- سهولت کار با نرم افزار حتی برای نابینایان

- تعریف کالاهای تاکیدی فروش روزانه و نمایش به فروشندگان

- وجود 4 نوع چاپ فاکتور ( بصورت رسمی – غیر رسمی – در نوع های A4 و پیوسته )

- امکان استفاده از سیستم با فواصل مکانی و جغرافیایی

- تعریف نامحدود کاربر

- ثبت کلیه وقایع سیستم ( ثبت – اصلاح – حذف ) به تفکیک کاربر و سیستم سخت افزاری .

- امکان تبدیل گزارشات استخراج شده به تمام فرمت های رایج کامپیوتری از قبیل Excel – PDF و غیره

- سفارشی سازی نرم افزار مطابق با درخواست مشتری.

گزارشات نرم افزار


این سیستم شامل ده ها گزارش از پیش تعریف شده می باشد که در قالب پر کاربردترین گزارشات روزانه تعریف و تنظیم شده است ضمن اینکه محدودیتی در ایجاد گزارش در سیستم وجود ندارد و کاربر می تواند به راحتی گزارش مورد نیاز خود را از طریق گزارش ساز پویا تعریف و در سیستم ایجاد نماید. که از مهمترین گزارشات تعریف شده در سیستم می توان به موارد ذیل اشاره کرد

- گزارش سرجمع فروش به تفکیک کالا – گروه کالا – نمایندگی – فروشنده – منطقه – مسیر – مسئول فروش و یا سردخانه ( انبارک )

- گزارش فروش نا خالص مشتریان

- گزارش پیش بینی فروش روزانه

- سرجمع کل فروش تحویل دهنده ها به تفکیک نمایندگی

- و چندین گزارش دیگر

- گزارش جامع فروش کالا به تفکیک تحویل دهند – مشتری – منطقه / مسیر – نمایندگی و انبارک

- گزارش عملکرد مشتریان ( فروش و ضایعات و مرجوعی )

- گزارش فروش به تفکیک فروش بسته ای و یا تک فروشی

- گزارش فروش کلی به تفکیک دسته محصول و گروه محصول و نمایندگی فروش

- گزارش فروش ریالی به تفکیک نمایندگی

- گزارش فروش ریال هر تحویل دهنده به تفکیک گروه کالا

- گزارش فروش ریالی تناژی به تفکیک گروه مشتری

- گزارش فروش ریالی تناژی به تفکیک شهر

- چاپ لیست مسیر تحویل دهنده ها

- چاپ کالبوک تلفنی و حضوری

- گزارش فراوانی فاکتور به تفکیک کالا ( مثلا کالای X در چند فاکتور به تعداد Y فروش رفته )

- گزارش نموداری مقایسه فروش به تفکیک نمایندگی فروش

- نمودار تناژ خالص فروش به تفکیک گروه محصول و ریز محصول

- گزارش جامع عملکرد منطقه /مسیر

- گزارش جامع ویزیتور

- گزارش جامع تحویل دهندگان

- گزارش ماکسیمم فروش کالا به تفکیک دفاتر به روزهای هفته

- گزارش مقایسه ساعتی فروش به تفکیک دفاتر و کالا

- گزارش مقایسه فروش کالا به کالا در چهار بازه زمانی به تفکیک نمایندگی فروش – کالا – ویزیتور – گروه مشتری